KREATIF, INOVATIF DAN EFEKTIF MENJANA WAWASAN

KREATIF, INOVATIF DAN EFEKTIF MENJANA WAWASAN

Untuk melahirkan satu masyarakat yang dinamik dan berdaya maju serta mampu bersaing di arus perdana dan globalisasi, pelajar masa kini seharusnya dilatih agar mempunyai daya kreativiti yang tinggi.

Kreativiti yang tinggi akan membuahkan daya inovasi dikalangan mereka lebih-lebih lagi untuk merealisasikan sebuah masyarakat yang cerdik pandai dan pintar dalam sebuah negara perindustrian menjelang wawasan 2020.

Justeru itu segala usaha mesti efektif supaya dapat mewujudkan satu masyarakat bertamaduun dengan nilai-nilai jati diri yang kuat berpaksikan ajaran agama (Islam) dalam membangun sesebuah negara dan seterusnya dapat memenuhi hasrat dalam membangun modal insan.

Anda Pelawat Yang Ke:

Friday 13 May 2011

Bermulanya di sini....


1.0  LATAR BELAKANG/SEJARAH PERSATUAN MATEMATIK  SAINS TEKNOLOGI (PMST)
Penubuhan Persatuan Sains dan Matematik (PMST) SMAASZA adalah seiring dengan kelangsungan Panitia Sains dan Panitia Matematik. Guru-guru yang mengajar mata pelajaran Sains dan Matematik adalah merupakan guru penasihat kepada Persatuan Sains dan Matematik. Mereka akan memberi perkhidmatan sewajar nya kepada para pelajar  dengan tujuan membantu pelajar di dalam pembelajaran  Sains dan Matematik di luar waktu Pengajaran dan Pembelajaran (P &P).
Bagi tahun 2011 seramai 45 oarang pelajar telah mendaftar untuk memohon menjadi ahli persatuan ini sebagai aktiviti Ko-Kurikulum mereka. Setiap tahun, bilangan pelajar yang memohon untuk menjadi ahli semakin meningkat. Ini merupakan  rangsangan  yang baik bagi persatuan ini untuk mencapai matlamatnya.
Pelbagai aktiviti telah dijalankan dan adalah diharapkan dapat membantu anak didik SMAASZA di dalam penambahbaikan dan peningkatan prestasi matapelajaran Matematik dan Sains khasnya dan di dalam kehidupan seharian amnya.
2.0  STRUKTUR ORGANISASI PERSATUAN MATEMATIK DAN SAINS 2011 


PENAUNG
EN HASHIM B EMBONG (PENGETUA)

PENASIHAT
PN HJH RAKIAH BT TENGAH (GPK 1)
TN HJ MOHAMAD B MUDA (GPK HEM)
PN ZALINA BT HASSAN (PK KOKO)
PN MARDIANA BT BUANG (K/BIDANG SAINS DAN MATEMATIK)

KETUA GURU PENASIHAT
PN NORISAH BT MUSTAFFA
PN.WAN NABILAH BT WAN ISMAIL
SEMUA GURU SAINS DAN MATEMATIK SMAASZA 2011

JAWATANKUASA PELAJAR

PENGERUSI
MOHD MUHSIN B NUR ANUAR (5/2)

NAIB PENGERUSI
HAJAR ASHIQIN B AZMI (5/3)

SETIAUSAHA
NUR NABILAH BT MOHD SABRI

BENDAHARI
NUR FAZILAH BT SHAMSUDIN

AJK TINGKATAN
AHMAD AYADI AIMAN B SEMBOK (6 STAM)
WAN MOHD MUQRI B WAN MUSTAFFA KAMAL (5/2)
AISYAH NABILA BINTI AHMAD (4/1)
WAN MUHAMMAD ASMAN B WAN RUZLAN (3/3)
NUR NIESA SHAZWANI BT ABDUL MUBIN (2/1)
SITI NUR AISYAH BT ABDUL WAHAB (1/3)



0 comments:

Post a Comment

Pages